La Dinastia Enewton Narrativa Book PDF, EPUB Download & Read Online Free

La dinastia

La dinastia

Author: Andrea Frediani
Publisher: Newton Compton Editori
ISBN: 8854140104
Pages: 1002
Year: 2012-05-03
Avidità. Lussuria. Ira. Superbia. Una dinastia consacrata al vizio.Il romanzo dei cinque imperatoriTutti i peccati portano a Roma30 a.C. Il giovane Ottaviano, reduce dalla vittoria di Azio, si macchia di un atroce delitto contro il suo stesso sangue, attirando su di sé una maledizione che segnerà il destino dell’intera stirpe dei Giulio-Claudi.Né lui, né i suoi eredi avranno mai pace, travolti dalla brama di potere e decimati nel tempo da malattie, congiure e lotte intestine. Con il passare degli anni, quella che era sembrata solo una vaga minaccia assume infatti i contorni di una terribile profezia: la sorte si accanisce contro la dinastia fondata da Ottaviano, divenuto nel frattempo imperatore con il nome di Augusto, e ogni erede prescelto a succedergli muore in circostanze misteriose. Alla sua corte si susseguono scandali e intrighi per stabilire quale ramo della famiglia prenderà il sopravvento: quello giulio dell’imperatore o quello claudio di sua moglie Livia? Una faida senza fine, che continua ad avvelenare anche il regno di Tiberio, figliastro di Augusto, portando altre morti, cospirazioni e omicidi. Il successore, Caligola, si rivela ben presto inadeguato al grande compito: i suoi eccessi seminano malcontento e terrore. Quando subentra il debole Claudio, vittima delle trame di potenti liberti e di donne ambiziose, né i senatori, né i pretoriani sono in grado di fermare Agrippina: anche lei, come Livia a suo tempo, riesce a imporre sul trono il figlio Nerone, con cui si estingue la casata imperiale.Tra scandali sessuali, tradimenti e complotti, Andrea Frediani racconta tutti i retroscena più oscuri e perversi della dinastia che ha creato l’impero romano e che, nell’arco di un secolo e in un crescendo di follia e abiezione, ha conosciuto una rapida ascesa e un bruciante declino.Andrea Fredianiè nato a Roma nel 1963. Laureato in Storia medievale, ha collaborato con numerose riviste specializzate, tra cui «Storia e Dossier», «Medioevo» e «Focus Storia». Attualmente è consulente scientifico della rivista «Focus Wars». Con la Newton Compton ha pubblicato, tra gli altri, i saggi Gli assedi di Roma, vincitore nel 1998 del premio Orient Express quale miglior opera di Romanistica; Le grandi battaglie di Roma antica; I grandi generali di Roma antica; Le grandi battaglie del Medioevo; I grandi condottieri che hanno cambiato la storia; Guerre, battaglie e rivolte nel mondo arabo e L’ultima battaglia dell’impero romano. Ha scritto inoltre i libri 101 segreti che hanno fatto grande l’impero romano e 101 battaglie che hanno fatto l’Italia unita, e i romanzi storici 300 guerrieri; Jerusalem; Un eroe per l’impero romano; la trilogia Dictator (L’ombra di Cesare, Il nemico di Cesare e Il trionfo di Cesare, quest’ultimo vincitore del Premio Selezione Bancarella 2011), Marathon e La dinastia. I suoi romanzi sono tradotti in cinque Paesi. Il suo sito è www.andreafrediani.it
The Medici Secret

The Medici Secret

Author: Michael White
Publisher: Random House Australia
ISBN: 1742747191
Pages: 416
Year: 2011-11-30
An ancient mystery. A conspiracy of silence. A secret to kill for. In the crypt of the Medici Chapel in Florence, scientist Edie Granger, and her uncle, Carlin Mackenzie, are examining the mummified remains of one of the most powerful families in Renaissance Italy. The embalmers have done their work well in terms of outward appearance. But under the crisp skin, the organs have shrivelled to a fraction of their original size, which means it is difficult to gather usable DNA samples. Edie and Mackenzie both have serious doubts about the true identity of at least two of the 500-year-old bodies. And no one can explain the presence of an alien object discovered resting against Cosimo di Medici's spine. For Carlin Mackenzie, this is the most fascinating and the most dangerous discovery of his life. For Edie, it is the beginning of an obsessive, life-threatening quest. The Medici Secret meshes past and present, cryptic clues and constant menace to produce a mystery thriller that does not relax its grip for one single moment.
La dinastia della famiglia Dracula

La dinastia della famiglia Dracula

Author: Royce Prouty
Publisher: Newton Compton Editori
ISBN: 8854156663
Pages: 336
Year: 2013-10-10
Un esperto di libri rariUna copia originale del Dracula di StokerE se non fosse solo una leggenda?Il conte Vlad non è mai mortoE il suo segreto uccide ancoraQuando Joseph Barkeley, esperto di libri rari, viene incaricato di autenticare il manoscritto originale del Dracula di Bram Stoker, non può immaginare che il suo misterioso cliente sia un discendente della più antica dinastia della Transilvania. Concluso l’acquisto, Joseph ha il compito di recarsi al celebre castello di Bran, in Romania, e consegnare di persona il manoscritto al suo acquirente. Giunto a destinazione, però, viene fatto prigioniero dal proprietario del castello, il figlio di Vlad Dracul, principe di Valacchia. Per riottenere la libertà dovrà decifrare alcuni messaggi criptati contenuti nel prezioso manoscritto, che porterebbero alla risoluzione di un antico enigma. E presto Joseph scoprirà che la scelta non è caduta su di lui per caso. Orfano di origini rumene, Barkeley è legato da sempre, indissolubilmente, alla leggendaria famiglia Dracula...La leggenda di Dracula torna a colpireQuale enigma è nascosto nel capolavoro di Bram Stoker?Un romanzo affascinante tra la Chicago del 1890, Londra e la pericolosa Transilvania dei nostri giorniLa storia di Dracula è tutta da riscrivereRoyce ProutyVive con sua moglie in California, dove lavora come consulente commerciale. La dinastia della famiglia Dracula è il suo romanzo d’esordio.
The Ballad of Mila

The Ballad of Mila

Author: Matteo Strukul
Publisher: Watkins Media Limited
ISBN: 1909223743
Pages: 416
Year: 2014-02-25
Pray the cops find you first… Imagine Elmore Leonard behind the wheel of a car in Grand Theft Autoas one Italian woman sets out to cut the mafia down to size – one limb at a time… Two perfectly matched gangs are fighting for control of the north-east Italian region of Venetia. But a formidable young woman with vengeance on her mind has plans to upset the balance. Abandoned by her mother and violated by a gang of criminals just after they slaughtered her father, Mila Zago is a cold-blooded killer, a deadly assassin. Brought up by her grandfather on the Sette Comuni plateau under a rigid martial code, she returns home to seek her revenge, conspiring to create a spectacular showdown reminiscent A Fistful of Dollars. The Ballad of Mila is the first novel in an ongoing series focused on the formidable female Italian bounty hunter Mila Zago, a.k.a. Red Dread. As well as being shortlisted for the Premio Scerbanenco / La Stampa prize, it won the Premio Speciale Valpolicella 2011, and in its graphic novel format was awarded the the Premio Leone di Narnia as “Best Italian comic book series of the year”.
Narrar y escuchar Malvinas

Narrar y escuchar Malvinas

Author:
Publisher:
ISBN:
Pages: 283
Year: 2012

Darkness for the Bastards of Pizzofalcone

Darkness for the Bastards of Pizzofalcone

Author: Maurizio de Giovanni
Publisher: Penguin
ISBN: 1609453395
Pages: 336
Year: 2016-08-02
A kidnapped child and the burglary of a high-class apartment: two crimes that seem to have no connection at all until Inspector Lojacono, known as "The Chinaman," starts to investigate. De Giovanni is one of the most dexterous and successful writers of crime fiction currently working in Europe. His award-winning and bestselling novels, all set in Naples, offer a brilliant vision of the criminal underworld and the police that battle it in Europa's most fabled, atmospheric, dangerous, and lustful city. The Bastards of Pizzofalcone is a new series set in contemporary Naples that draws inspiration from Ed McBain's 87th Precinct novels and features a large cast of complicated cops doing battle with ruthless criminals.
I Kennedy. La dinastia che ha segnato un secolo

I Kennedy. La dinastia che ha segnato un secolo

Author: Gianni Bisiach
Publisher: Newton Compton Editori
ISBN: 8854150517
Pages: 559
Year: 2012-11-27
John-John è stato l’ultima vittima – in ordine di tempo – di una lunga serie di tragedie dovute a cause accidentali oppure a omicidi attribuiti a personaggi isolati e senza complici. In tutto il mondo è fiorita una vasta pubblicistica secondo la quale sulla famiglia Kennedy grava, come nelle tragedie greche, una terribile maledizione. L’invidia degli dèi colpirebbe, uno dopo l’altro, i prolifici figli di questo grande clan, di ceppo irlandese cattolico, che dispone di ricchezza, prestigio e carisma, tali da farlo considerare quasi una dinastia reale all’interno degli Stati Uniti. La simpatia e il consenso del pubblico americano e il continuo interesse dei media a livello mondiale dovrebbero naturalmente aprire ai Kennedy l’accesso ai vertici del potere. Ma sembra che alcune forze oscure e potenti temano questa eventualità. Viene ucciso il Presidente John Fitzgerald Kennedy. Viene ucciso Robert Kennedy. Il senatore Ted (scomparso nell’agosto 2009) subisce attentati e incidenti. Nel luglio 1999 John-John muore, vittima di un banale incidente aereo che, tuttavia, come ha voluto sottolineare Arthur Schlesinger, conserva alcuni aspetti inspiegabili e misteriosi. Non vi sono dubbi infatti che tra i suoi futuri obiettivi vi fosse la corsa per la presidenza degli Stati Uniti. L’autore di questo libro si è già occupato a lungo della storia dei Kennedy, con inchieste scritte e filmate, mostrando, con indagini e documenti, gli aspetti meno noti della grande dinastia, i suoi amici e i suoi nemici, il suo influsso sulla politica americana contemporanea.Gianni Bisiachè medico, giornalista, regista, premio mondiale della televisione con l’inchiesta sulla mafia Rapporto da Corleone, dalla quale è nata la Commissione Parlamentare Antimafia. Ha realizzato l’inchiesta televisiva La pena di morte nel mondo, con la collaborazione di Robert Kennedy. Ha ottenuto, a pari merito con Federico Fellini e Luchino Visconti, il Premio Internazionale Spoleto Cinema con il film I due Kennedy, nel quale ha denunciato la collusione tra mafia e CIA e ha indicato i nomi dei responsabili dell’assassinio di Dallas, confermati dieci anni dopo dalla Commissione Stokes della Camera dei Rappresentanti degli Stati Uniti. Ha realizzato su Rai Uno le serie Grandi Battaglie e XX Secolo e su Rai International Come eravamo: Moviola della storia. Ha pubblicato diversi libri tra cui Pertini racconta e, per la Newton Compton, la biografia di John Fitzgerald Kennedy Il Presidente (Premio Tevere, Premio Parlamento) e I Kennedy. La dinastia che ha segnato un secolo.
Birthday Girl

Birthday Girl

Author: Penelope Douglas
Publisher: Createspace Independent Publishing Platform
ISBN: 1976333083
Pages: 406
Year: 2018-04-16
From New York Times Bestselling author Penelope Douglas comes a new forbidden love story... JORDAN He took me in when I had nowhere else to go. He doesn't use me, hurt me, or forget about me. He doesn't treat me like I'm nothing, take me for granted, or make me feel unsafe. He remembers me, laughs with me, and looks at me. He listens to me, protects me, and sees me. I can feel his eyes on me over the breakfast table, and my heart pumps so hard when I hear him pull in the driveway after work. I have to stop this. It can't happen. My sister once told me there are no good men, and if you find one, he's probably unavailable. Only Pike Lawson isn't the unavailable one. I am. PIKE I took her in, because I thought I was helping. She'd cook a few meals and clean up a little. It was an easy arrangement. As the days go by, though, it's becoming anything but easy. I have to stop my mind from drifting to her and stop holding my breath every time I bump into her in the house. I can't touch her, and I shouldn't want to. The more I find my path crossing hers, though, the more she's becoming a part of me. But we're not free to give into this. She's nineteen, and I'm thirty-eight. And her boyfriend's father. Unfortunately, they both just moved into my house. *BIRTHDAY GIRL is a stand-alone, contemporary romance suitable for ages 18+.
La regina eretica. Il romanzo di Nefertari

La regina eretica. Il romanzo di Nefertari

Author: Michelle Moran
Publisher: Newton Compton Editori
ISBN: 8854128708
Pages: 340
Year: 2010-12-22
Dall’autrice del bestseller La regina dell’eternitàUn incendio ha devastato il palazzo reale di Tebe: unica superstite della diciottesima dinastia è la principessa Nefertari. Nipote dell’affascinante Nefertiti, e quindi sciagurata erede di una famiglia considerata eretica e screditata da tutti, la giovane è destinata a un futuro di solitudine e di emarginazione. Quando il principe ereditario Ramses II si innamora di lei il popolo insorge e gli intrighi di corte si fanno sempre più spietati. Malgrado la forte opposizione e i molti ostacoli posti sul loro cammino, i due innamorati affrontano a testa alta ogni avversità. Ramses sale al trono e Nefertari diventa sua regina, gli ebrei vengono liberati dalla schiavitù e l’Egitto assiste al più grande esodo della storia. Una splendida storia d’amore vissuta tra sanguinose guerre e atmosfere di grande suggestione.«Una storia d’amore epica.»Boston GlobeHanno scritto di La regina dell’eternità:«Le pagine di questo libro narrano la storia per filo e per segno, svelando tutti gli intrighi di palazzo.»Cioè«In forma di romanzo storico Michelle Moran ricostruisce la storia di Nefertiti, tratteggiandone la forte personalità.»Terra Michelle Moranha viaggiato in tutto il mondo, dallo Zimbabwe all’India, e ha svolto numerose ricerche in vari siti archeologici, traendone ispirazione per i suoi romanzi. Vive in California con suo marito. La Newton Compton ha già pubblicato La regina dell’eternità. Il romanzo di Nefertiti, sua opera d'esordio, che ha riscosso un notevole successo di pubblico e critica. Il sito internet personale dell’autrice è www.michellemoran.com.
The Cold Summer

The Cold Summer

Author: Gianrico Carofiglio
Publisher: Bitter Lemon Press
ISBN: 1912242044
Pages:
Year: 2018-09-04
The summer of 1992 had been exceptionally cold in southern Italy. But that’s not the reason why it is still remembered. On May 23, 1992, a roadside explosion killed the Palermo judge Giovanni Falcone, his wife and three police officers. A few weeks later judge Paolo Borsellino and five police officers were killed in the center of Palermo. These anti-mafia judges became heroes but the violence spread to the region of Bari in Puglia, where we meet a new, memorable character, Maresciallo Pietro Fenoglio, an officer of the Italian Carabinieri. Fenoglio, recently abandoned by his wife, must simultaneously deal with his personal crisis and the new gang wars raging around Bari. The police are stymied until a gang member, accused of killing a child, decides to collaborate, revealing the inner workings and the rules governing organised crime in the area. The story is narrated through the actual testimony of the informant, a trope reminiscent of verbatim theatre which Carofiglio, an ex-anti-mafia judge himself, uses to great effect. The gangs are stopped but the mystery of the boy’s murder must still be solved, leading Fenoglio into a world of deep moral ambiguity, where the prosecutors are hard to distinguish from the prosecuted.
Paper Ghosts

Paper Ghosts

Author: Julia Heaberlin
Publisher: Ballantine Books
ISBN: 0804178038
Pages: 368
Year: 2018-05-15
A Texas map marked with three red dots like drops of blood. A serial killer who claims to have dementia. A mysterious young woman who wants answers. What could go wrong? From the bestselling author of Black-Eyed Susans comes a gripping thriller about the ghosts that live in our minds—and the ones that stare back from photographs. An obsessive young woman has been waiting half her life—since she was twelve years old—for this moment. She has planned. Researched. Trained. Imagined every scenario. Now she is almost certain the man who kidnapped and murdered her sister sits in the passenger seat beside her. Carl Louis Feldman is a documentary photographer who may or may not have dementia—and may or may not be a serial killer. The young woman claims to be his long-lost daughter. He doesn’t believe her. He claims no memory of murdering girls across Texas, in a string of places where he shot eerie pictures. She doesn’t believe him. Determined to find the truth, she lures him out of a halfway house and proposes a dangerous idea: a ten-day road trip, just the two of them, to examine cold cases linked to his haunting photographs. Is he a liar or a broken old man? Is he a pathological con artist? Or is she? In Paper Ghosts, Julia Heaberlin once again swerves the serial killer genre in a new direction. You won’t see the final, terrifying twist spinning your way until the very last mile. Advance praise for Paper Ghosts “[An] artful and elegiac psychological thriller . . . The author wields words like weapons, with each one chosen to heighten tension, underscore emotion, or foreshadow doom. . . . Heaberlin brilliantly combines travelogue with a heartbreaking portrait of the damage done by childhood.”—Publishers Weekly (starred review) “Paper Ghosts is an exceptional read, with a deftly woven plot—a book to devour in one sitting. This is breathless storytelling at its very best, with a deeply satisfying ending that will give book groups—and all your friends, when you recommend it—much to discuss.”—Elizabeth Haynes, New York Times bestselling author of Into the Darkest Corner “This book haunted me. The writing is beautiful and chilling, laced with a subtle dark humor, and the multiple twists build to a perfect icy shiver of an ending. I loved it!”—C. J. Tudor, author of The Chalk Man
Maria Antonietta. I segreti di una regina

Maria Antonietta. I segreti di una regina

Author: Juliet Grey
Publisher: Newton Compton Editori
ISBN: 8854144908
Pages: 382
Year: 2012-10-09
Un nuovo romanzo dopo il successo di Il diario proibito di Maria AntoniettaScandali reali, tradimenti e bugie: la storia della più chiacchierata regina di FranciaParigi, 1774.Alla tenera età di diciotto anni, Maria Antonietta ascende al trono di Francia accanto al marito, Luigi XVI. La giovane regina è bella, elegante e raffinata, ha un sorriso ammaliante, occhi lucenti, una pelle bianca come la porcellana e capelli di un delizioso color biondo fragola. A Versailles tutti ne ammirano il portamento e l’incedere leggiadro ma, sfarzosi abiti di seta e vertiginose acconciature a parte, Maria Antonietta è una donna inquieta e fragile come tante altre. Il re è assente e poco incline a soddisfare i desideri della consorte e la giovane regina comincia a condurre una vita spensierata e stravagante, fatta di balli in maschera, giochi d’azzardo e spettacoli teatrali. Si circonda di uomini frivoli e senza scrupoli, di cortigiani e dame che la intrattengono e la distraggono e così diventa presto protagonista di scandalosi pettegolezzi. La dinastia dei Borbone è quanto mai discussa e invisa al popolo: dal Nuovo Mondo inizia a soffiare il vento della libertà ed echi di minacce in grado di spazzare via la monarchia fanno tremare gli animi soprattutto all’interno degli sfarzosi cancelli di Versailles...Dopo il grande successo di Il diario proibito di Maria Antonietta, un nuovo romanzo sull’ultima grande regina di FranciaPiù che una regina.Una diva. Juliet Greyha condotto numerose ricerche sulle famiglie reali europee ed è particolarmente affezionata alla figura di Maria Antonietta. Ha studiato come attrice classica e ha interpretato spesso il ruolo di donne vergini, bisbetiche e malvagie. La Newton Compton ha già pubblicato con grande successo Il diario proibito di Maria Antonietta.
Sign of the Cross

Sign of the Cross

Author: Glenn Cooper
Publisher: Severn House Publishers Ltd
ISBN: 1780109482
Pages: 288
Year: 2018-05-01
Introducing Harvard professor Cal Donovan in the first of an intriguing new series of religious conspiracy thrillers. Responding to an urgent summons from the Vatican, Harvard professor of religion and archaeology, Cal Donovan, flies to Italy to interview a young priest who has developed the stigmata of the crucifixion. Stunned to discover that the priest’s condition may be genuine, Cal determines to uncover the cause of the mysterious wounds. But Cal is not the only one. When Giovanni is kidnapped from his church at dead of night, Cal comes to realize that the priest holds the key to an earth-shattering secret: a secret which a shadowy nationalist organization is desperate to control. Teaming up with Giovanni’s sister Irene, Cal must unravel the mystery and track down Giovanni in a perilous race against the clock ... before an apocalyptic catastrophe is unleashed.
The Grand Design

The Grand Design

Author: Stephen Hawking, Leonard Mlodinow
Publisher: Bantam
ISBN: 0553907077
Pages: 208
Year: 2010-09-07
#1 NEW YORK TIMES BESTSELLER When and how did the universe begin? Why are we here? What is the nature of reality? Is the apparent “grand design” of our universe evidence of a benevolent creator who set things in motion—or does science offer another explanation? In this startling and lavishly illustrated book, Stephen Hawking and Leonard Mlodinow present the most recent scientific thinking about these and other abiding mysteries of the universe, in nontechnical language marked by brilliance and simplicity. According to quantum theory, the cosmos does not have just a single existence or history. The authors explain that we ourselves are the product of quantum fluctuations in the early universe, and show how quantum theory predicts the “multiverse”—the idea that ours is just one of many universes that appeared spontaneously out of nothing, each with different laws of nature. They conclude with a riveting assessment of M-theory, an explanation of the laws governing our universe that is currently the only viable candidate for a “theory of everything”: the unified theory that Einstein was looking for, which, if confirmed, would represent the ultimate triumph of human reason.
I Medici. Una dinastia al potere

I Medici. Una dinastia al potere

Author: Matteo Strukul
Publisher:
ISBN: 8854194794
Pages: 382
Year: 2016